Sveučilište u Zagrebu

Kineziološki fakultet

Repozitorij
Obavijesti
ODRŽANA ZAVRŠNA KONFERENCIJA...

ČETVRTA ZNANSTVENO-STRUČNA KONFERENCIJA MOTORIČKA ZNANJA DJECE održana je 31. kolovoza 2018. u organizaciji Kineziološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Konferencija je predstavila završne rezultate projekta Hrvatske zaklade za znanost „Motorička znanja djece predškolske dobi“ koji je vodila doc. dr. sc. Sanja Šalaj te je bila otvorena i za prijavu radova po različitim stručnim temama koje su u vezi s kretanjem i vježbanjem djece. 

Konferencija je organizirana pod pokroviteljstvom predsjednice Republike Hrvatske, Ministarstva znanosti i obrazovanja i Agencije za odgoj i obrazovanje RH. Na konferenciji je prisustvovalo oko 200 sudionika, a objavljen je i zbornik radova Motorička znanja djece.

Objavljen je zbornik radova i dostupan je na sljedećem linku.

ODRŽANA KONFERENCIJA MOTORIČKA ZNANJA...

Laboratorij za motorički razvoj Kineziološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu u suradnji s Kineziološkim fakultetom Sveučilišta u Splitu organizirao je 3. konferenciju MOTORIČKA ZNANJA DJECE PREDŠKOLSKE DOBI. Predstavljeni su rezultati istraživanja u okviru projekta UIP-2014-09-5428 Hrvatske zaklade za znanost za SPLITSKU MAKROREGIJU.

Djeca su mjerena u 4 dječja vrtića u gradskim i ostalim naseljima sa dvije baterije testova za procjenu motoričkih znanja 2017. godine.

Konferencija je održana 18. lipnja, 2018. godine u 14:00 sati na Kineziološkom fakultetu Sveučilišta u Splitu, a teme koje su predstavljene od strane kineziologa dat će praktične smjernice mjerenja motoričkih znanja i tjelesne aktivnosti djece te programiranja kinezioloških aktivnosti u različitim uvjetima u sustavu odgoja i obrazovanja i sporta.

O konferenciji je medijski izvijestio  TV Jadran, a cijeli video možete pogledati ovdje.

Svjetski dan osoba s Down sindromom

Dana 21. ožujka slavi se Svjetski dan osoba s Down sindromom. U okviru projekta “Motorička znanja djece predškolske dobi” u vrtićima u RH smo izmjerili i nekoliko djece s Downovim sindromom. Većina testova koji se koriste u svijetu za procjenu motoričkih znanja upravo je bila kreirana za djecu s posebnim potrebama pa tako postoje i normativi za njihove rezultate (TGMD2, BOT2). Naša iskustva pokazuju nižu razinu motoričkih znanja kod djece predškolske dobi, ali isto tako i veliku zainteresiranost djece s Downovim sindromom za kretanje i vježbanje.

Neka istraživanja pokazuju kako je razina tjelesne aktivnosti kod djece s Downovim sindromom niska odnosno da je njihov život većinom sjedilački, dok neka druga pak pokazuju kako nema razlike u razini tjelesne aktivnosti kod braće i sestara od kojih jedan ima Down sindrom. Tjelesne karakteristike djece s Downovim sindromom ukazuju na određena ograničenja pri izvođenju vježbi izdržljivosti i vježbi snage, zbog toga programe vježbanja treba osmisliti i strukturirati tako da odgovaraju njihovim individualnim karakteristikama. Također, istraživanja sugeriraju da programi trebaju biti višestrani odnosno da moraju biti osmišljeni tako da utječu na njihov tjelesni, kognitivni i psihosocijalni razvoj i da trebaju uključivati sadržaje koji zadovoljavaju njihovu potrebu za igrom, veseljem i pripadnošću. Roditelji djece koja imaju Down sindromom potvrđuju kako tjelesna aktivnost pozitivno utječe na njihove obiteljske i socijalne veze. Djeca su sretnija, odlučnija, društveno aktivna i što je najvažnije uživaju. 

 

Pitetti, K., Baynard, T., Agiovlasitis, S. (2013) Children and adolescents with Down syndrome, physical fitness and physical activity, Journal of Sport and Health Science 2 (1): 47-57.

Projekt predstavljen na Beijing Sport...

U okviru suradnje Kineziološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Beijing Sport Universityja (BSU) te programa razmjene nastavnih djelatnika Foreign Experts Inviting program, doc.dr.sc. Sanja Šalaj boravila je u Kini na BSU-u od 26.11.2016.g. do 02.12.2016.g. U navedenom periodu održala je 4 sata predavanja studentima i studenticama doktorskog studija. U prvom predavanju predstavljen je projekt HRZZ "Motorička znanja djece predškolske dobi" dok je drugom predavanju tema Znanstvene osnove dugoročnog planiranja i programiranja treninga. Na predstavljanju projekta prisustvovali su osim studenata i nastavnici i istraživači zaiteresirani za slična područja. Predavanje je u okviru svojeg modula organizirala Prof. LUO Dongmei sa BSU’s Physical Education School, koja je voditeljica projekta “Research on the Evaluation Mechanism and Measures of Pre-school Children’s Physical Activity” a kojeg podupire Beijing’s 12th “Five-year” Program of Education and Science. Nakon pitanja i diskusije, zaključeno je kako je hrvatski projekt o motoričkim znanjima djece jako koristan te vrlo zanimljivo i interdisciplinarno postavljen. 

 

Provedba mjerenja u zagrebačkoj...

U odabranim dječjim vrtićima određeni su koordinatori za provođenje mjerenja koji su različite materijale i sastanke educirali odgajatelje što slijedi u godini provođenja projekta. Raspored mjerenja bio je prilagođen rasporedu vrtićkih aktivnosti i predviđen za period od ožujka do svibnja 2016. godine. U svim dječjim vrtićima organizirani su roditeljski sastanci na kojima se roditelje upoznavalo s ciljevima projekta i njegovom provedbom te je zatražena prismena suglasnost za njihovo i sudjelovanje njihovog djeteta u istraživanju. Po ispunjavanju suglasnosti i anketa od strane roditelja u narednih dva tjedna je organizirano mjerenje motoričkih znanja. Tijekom ožujka, travnja, svibnja i lipnja provedena su mjerenja motoričkih znanja djece koja su u tom trenutku pohađala dječje vrtiće izabrane u uzorkovanju. U ovom razdoblju izmjereno je ukupno 270 djece u testu BOT2, i 310 djece u testu TGMD2.

POZIV NA SUDJELOVANJE U PROJEKTU

Pozivamo studente koji su zainteresirani za rad s djecom predškolske dobi da se uključe kao mjerioci i pomoćnici u vođenju programa vježbanja u projekt Kineziološkog fakulteta „MOTORIČKA ZNANJA DJECE PREDŠKOLSKE DOBI“ kojeg financira Hrvatska zaklada za znanost, voditeljice dr.sc. Sanje Šalaj. Projekt traje do 2018. godine, a kroz edukacije i mjerenja motoričkih znanja djece u dječjim vrtićima u okolici Zagreba, Splitu i Osijeku studenti će učiti o važnosti kvalitete kretanja i motoričkih znanja predškolske djece i kako ih mjeriti. Ove akademske godine provodit će se i programi vježbanja u dječjim vrtićima u kojima će studenti sudjelovati kao asistenti kineziologu i odgajatelju.

Pitanja i prijave na e-mail: motoricki.razvoj@kif.hr