Sveučilište u Zagrebu

Kineziološki fakultet

Repozitorij
Svjetski dan osoba s Down sindromom

Dana 21. ožujka slavi se Svjetski dan osoba s Down sindromom. U okviru projekta “Motorička znanja djece predškolske dobi” u vrtićima u RH smo izmjerili i nekoliko djece s Downovim sindromom. Većina testova koji se koriste u svijetu za procjenu motoričkih znanja upravo je bila kreirana za djecu s posebnim potrebama pa tako postoje i normativi za njihove rezultate (TGMD2, BOT2). Naša iskustva pokazuju nižu razinu motoričkih znanja kod djece predškolske dobi, ali isto tako i veliku zainteresiranost djece s Downovim sindromom za kretanje i vježbanje.

Neka istraživanja pokazuju kako je razina tjelesne aktivnosti kod djece s Downovim sindromom niska odnosno da je njihov život većinom sjedilački, dok neka druga pak pokazuju kako nema razlike u razini tjelesne aktivnosti kod braće i sestara od kojih jedan ima Down sindrom. Tjelesne karakteristike djece s Downovim sindromom ukazuju na određena ograničenja pri izvođenju vježbi izdržljivosti i vježbi snage, zbog toga programe vježbanja treba osmisliti i strukturirati tako da odgovaraju njihovim individualnim karakteristikama. Također, istraživanja sugeriraju da programi trebaju biti višestrani odnosno da moraju biti osmišljeni tako da utječu na njihov tjelesni, kognitivni i psihosocijalni razvoj i da trebaju uključivati sadržaje koji zadovoljavaju njihovu potrebu za igrom, veseljem i pripadnošću. Roditelji djece koja imaju Down sindromom potvrđuju kako tjelesna aktivnost pozitivno utječe na njihove obiteljske i socijalne veze. Djeca su sretnija, odlučnija, društveno aktivna i što je najvažnije uživaju. 

 

Pitetti, K., Baynard, T., Agiovlasitis, S. (2013) Children and adolescents with Down syndrome, physical fitness and physical activity, Journal of Sport and Health Science 2 (1): 47-57.

Popis obavijesti